úterý 30. srpna 2016

Food haul from Israel




Po delší odmlce vás zdravím v trochu odlišném typu příspěvku. Pracovně jsem se na týden vydala do Tel Avivu. Nebyla to moje první ani poslední návštěva této země, přesto mě mrzí, že jsem byla tak pracovně vytížená, že jsem se nestihla podívat ani do Jeruzaléma, ani do Yaffy, nejstarší části Tel Avivu. Jediné, co jsem stihla podniknout, bylo krátké koupání v moři a nákup jedné večeře a nějakých dobrot pro kolegy do kanceláře na ochutnání. 

Když totiž cestuju, většinou jako suvenýry vozím jídlo. Dělám to tak z několika důvodů. Sama ráda ochutnávám věci z jiných zemí a všimla jsem si, že hodně lidí také ocení, když ochutnají něco nového. Můžu tak nakoupit dárky rovnou v obchodě s potravinami, když si kupuju potraviny sama pro sebe. A co je hlavní, nemusím kupovat zbytečnosti jako magnetky na lednici a podobné cetky, které podle mě jen překáží. 

Co jsem tedy koupila? Sobě na večeři hummus, bagetu a dvě piva :-D Většinou jsme měli jídlo v práci nebo si vyrazili na večeři do města, takže pro jeden večer to bylo dostačující. 



Kolegům jsem pořídila kakaovou buchtu, chalvu s vanilkovou příchutí a sušenky s makadamovými ořechy a bílou čokoládou. Všechno není úplně typicky izraelské, ale bylo to něco jiného, než známe z našich obchodů. Celý nákup stál 78 šekelů a 50 agorotů, což je v přepočtu zhruba 500 Kč. Izrael je pro mě poměrně drahá země, sami teď můžete zhodnotit, zda je to za takový nákup hodně nebo málo :-) 


Žádné komentáře:

Okomentovat